Blog single image

غذا خوردن در چه زمان هایی منجر به تناسب اندام می شود؟ قسمت اول

بدن ما یک ساعت واقعی نیست اما ساعتی دارد که مدام کار می ‌کند و این ریتم شبانه‌ روزی، عملکرد بدن را درست پیش می ‌برد. این ساز و کار کمک می‌کند تا بدن خودش را با تغییرات محیطی، خواب و رفتارهایی مانند غذاخوردن تطبیق دهد. درست است که تاثیرات نوع مواد غذایی که مصرف می ‌کنیم برای همه کاملا روشن است اما اینکه چه زمانی غذا  ‌بخوریم ،تاثیر خاص خود را روی وضعیت بدن، دریافت کالری‌ ها و مواد مغذی می گذارد. زمان وعده ‌ها و میان ‌وعد‌ه‌ های غذایی می ‌تواند روی تنظیم سوخت ‌و ساز بدن، وزن، مدیریت بیماری‌ های مرتبط با چاقی و چرخه‌‌ی خواب بدن تاثیر بگذارد.

صبحانه ۷ صبح: محققان دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیده اند که مصرف غذاهای حاوی پروتئین در وعده صبحانه، یک استراتژی سالم برای احساس سیری طولانی مدت در طول روز است و میل به مصرف میان وعده ها را کاهش می دهد. مصرف غلات سبوس دار در طی وعده صبحانه نیز به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. به طور کلی خوردن صبحانه‌ سرشار از «مواد مغذی» می ‌تواند به مدیریت وزن و میزان مصرف کلی مواد مغذی توسط بدن کمک کند.

میان وعده صبح ساعت۱۰ : اگر قبل از وعده ناهار احساس گرسنگی می کنید، بهترین راه انتخاب میان وعده ای سالم مانند کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب است. برش های سیب همراه با کره بادام زمینی و یا میوه یا جایگزین های آن مانند خرما یا کشمش یا برگه میوه ها نیز می تواند انتخاب مفیدی باشد. غذاهایی را برای این زمان از روز انتخاب کنید که نیازمند جویدن بیشتر هستند و به شما در احساس سیری طولانی مدت کمک می کنند.

دکتر سید حسین حسینی قابوس- بنیانگذار فیت اسمارت